استراتژی مدل دلتا The Delta Model

یکی از جدیدترین مدل های استراتژی که تا کنون طراحی شده مدل دلتا می باشد که توسط "آرنولد هکس" و همکاران نوشته شده و حاصل چندین سال تجربه در شرکت های بزرگ دنیا و بهره گیری از سایر مدل های استراتژی می باشد.

تا کنون هیچ نسخه فارسی از این اثر منتشر نشده، تنها یک مقاله در سومین کنفرانس مدیریت استراتژیک و چندین text کوتاه در اینترنت از آن موجود می باشد. ولیکن به تازگی کتاب ترجمه شده آن توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسید.

کارکرد این مدل به گونه ای است که در صورت موفقیت، شرکت مشتری را چنان در دام خود محصور می کند که مشتری چاره ای ندارد جز اینکه مشتری شرکت باقی بماند، و همچنین رقبا چاره ای ندارند جز اینکه به جای رقابت، با شرکت همکاری نمایند. این مدل در صورت پیشرفت، صنایع تکمیل کننده و نیز صنایع غیر مرتبط را نیز به خود وابسته و جذب می کند!

شرکت با استفاده از این مدل به طور بالقوه می تواند تمام صنایع جهان را تحت استاندارد، سلطه و کنترل خود در آورد. ولیکن هر شرکتی نمیتواند با این امید از این مدل استفاده نماید و معدود شرکتها و قدرتهایی می توانند در این مدل پیشرفت کنند.

در حال حاضر دو شرکت با استفاده از این مدل توانسته اند جهان را تحت تاثیر قرار داده و روز به روز بر آن تسلط بیشتری پیدا کنند.

برای آشنایی مختصر با مدل دلتا این text را مطالعه کنید

برای آشنایی بیشتر با مدل دلتا این مقاله را مطالعه کنید

برای دریافت نسخه اورجینال مدل دلتا اینجا کلیک کنید

برای دریافت کتاب ترجمه شده مدل دلتا اینجا را ملاحظه کنید




موضوعات مرتبط: دانلودآموزشی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |